Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2007

H πίστα της Μαλαισίας

17/10/2007



Η Sepang είναι η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του MotoGP με μήκος 5,548 μ. Και μεγαλύτερη ευθεία στα 920 μ., ενώ παράλληλα έχει μεγάλο πλάτος με 16 μ. Οι στροφές της έχουν μεγάλη ποικιλία από ανοικτές, μεσαίες και κλειστές, με δύο μεγάλες ευθείες με υψηλές τελικές. Η τρομερή ζέστη και υγρασία είναι ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει οδηγούς και τεχνικούς. Επίσης, όπως διαπιστώσαμε και σε πρόσφατο τεστ ελαστικών με τον Δημήτρη Διατσίδη να οδηγεί στην πίστα αυτή τα CT2 της Michelin, οι εναλλαγές του καιρού είναι τρομερές και υπάρχει σημαντική πιθανότητα για τροπική βροχή κάθε μεσημέρι, κάτι που είχε γίνει και πέρυσι με την ακύρωση των κατατακτήριων δοκιμών. Με την πρόβλεψη του καιρού για τέτοια φαινόμενα και φέτος θα είναι δύσκολα τα πράγματα στη ρύθμιση των μοτοσυκλετών. Μια ακόμη ιδιομορφία είναι ότι φέτος η πίστα απέκτησε νέο οδόστρωμα, το οποίο μετά τον αγώνα της Formula 1 «έβγαλε» πολλά σαμαράκια και χρειάστηκε νέο στρώσιμο ασφάλτου σε κάποια σημεία. Έτσι αλλάζουν εντελώς τα δεδομένα ως προς τα ελαστικά, σε σχέση με τα τεστ που έχουν γίνει εκεί από όλες τις ομάδες στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. « Η Sepang είναι ένα περίεργο circuit με ενδιαφέρουσα σχεδίαση – πολύ πλατύ, με διαφορετικές στροφές και μερικά σημεία δυνατού φρεναρίσματος», λέει ο Jean-Philippe Weber, ο διευθυντής της Michelin για το «motorcycle racing». Και συνεχίζει: «Ο κύριος παράγοντας για το Σαββατοκύριακο που έρχεται είναι η νέα άσφαλτος που αλλάζει τα πάντα ως προς τα ελαστικά. Μια νέα άσφαλτος και υψηλές θερμοκρασίες κάνουν δύσκολη τη ζωή των ελαστικών. Όπως και νάχει συνήθως αυτό σημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε σκληρά λάστιχα. Στο Motegi τα τελευταίας κατασκευής των 16.5-inch πίσω slicks δούλεψαν πραγματικά καλά και στο Phillip Island ο Nicky έτρεξε για πρώτη φορά με το νέο μας 16-inch πίσω, με θετικά αποτελέσματα. Στις ανοικτές στροφές της Sepang οι οδηγοί μένουν πολύ ώρα πλαγιασμένοι, έτσι το κράτημα στην άκρη του ελαστικού είναι σημαντικό. Εκεί ακριβώς δουλεύουμε με το νέο σκελετό για το πίσω λάστιχο που δίνει μεγαλύτερη σταθερότητα στη μέση της στροφής, άρα μεγαλύτερη ταχύτητα και μετά καλύτερη έξοδο».

Η Sepang φιλοξένησε το πρώτο της Grand Prix τον Απρίλιο του 1999 και άρεσε αμέσως σε οδηγούς και ομάδες. Οι εγκαταστάσεις χαρακτηρίστηκαν state-of-the-art και βρίσκονται στη ζούγκλα που χωρίζει την περιοχή από την πρωτεύουσα Kuala Lumpur και συγκεκριμένα από το αεροδρόμιο της πόλης. Είναι σχεδιασμένη από το γνωστό αρχιτέκτονα Tilke που έχει σχεδιάσει και άλλες πίστες Formula 1, μεταξύ των οποίων και η Τουρκική.

Ρεκόρ πίστας: Loris Capirossi (Ducati Marlboro Team Desmosedici GP6), 2m 02.127s, 163.541km/h (2006)
Pole position 2006: Valentino Rossi (Yamaha), 2m 00.605s

Δεν υπάρχουν σχόλια: