Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Στη πίστα οδηγούμε πάντα με supersport μαλακές γόμες ελαστικών, όχι πολυδουλεμένα, με πιέσεις 31-32 psi εμπρός και 30-31 πίσω.



Οι τρεις πρώτοι γύροι πρέπει να είναι αναγνωριστικοί, καταγράφοντας το κάθε τι στη πίστα και με αυξανόμενο ρυθμό στο κάθε γύρο, δίνουμε τη δυνατότητα στα λάστιχα να έλθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Κρύα λάστιχα συνεπάγεται πτώση, ακόμη και με μέτριο ρυθμό.



Προσπαθούμε να μάθουμε τη πίστα και να τη καταγράφουμε στο μυαλό μας τοποθετώντας νοητικά σημάδια, που φρενάρουμε, που βάζουμε τη κορυφή (απεξ), πότε ανοίγουμε το γκάζι και ποιες είναι οι πιο γρήγορες και ασφαλείς γραμμές.

Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση ειδικά σε ελαστικά, φρένα (τακάκια, αλλαγή υγρών φρένων), γρανάζια - αλυσίδα, για να μην θέτουν τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.

Προσέχουμε πάντα τη παθητική ασφάλεια, φορώντας καλό κράνος (χωρίς προηγούμενα χτυπήματα), δερμάτινη φόρμα με αποσβέσεις σε ώμους, αγκώνες, γόνατα και γοφούς, καθώς και σύγχρονες αγωνιστικές μπότες. Απαραίτητα επίσης είναι τα προστατευτικά σπονδυλικής στήλης και πλευρών με προδιαγραφές CE-1621, και φυσικά δερμάτινα racing γάντια με ειδικά προστατευτικά.

Βασική αρχή είναι να μάθουμε να φρενάρουμε σωστά, χρησιμοποιώντας κατά 90% το εμπρός φρένο, πιέζοντας δυνατά τη μανέτα για σωστή και δυνατή επιβράδυνση.

Επίσης, το γκάζι πρέπει να μένει ανοιχτό κατά τη διάρκεια της στροφής, για να μπορούμε να κατευθύνουμε τη μοτοσικλέτα στην επιθυμητή πορεία, μη ξεχνώντας να έχουμε το βλέμμα στραμμένο προς την έξοδο της στροφής.

Οι έχοντες ελάχιστη επαφή και γνωριμία της πίστας, πρέπει να συμμετέχουν στο γκρούπ των αρχάριων και να μαθαίνουν ακολουθώντας τον έμπειρο πλοηγό, τις σωστές γραμμές και τη ροή της πίστας αποκτώντας εμπειρία αλλά και ασφαλή ροή.